Ohjelmisto- ja e-business ry järjesti 31.3.2020 koulutuksen aiheella Kuinka SaaS-yritys muotoillaan rahoitus- tai myyntikuntoon. Loyalisticin Antti Pietilä haastatteli Sami Miettistä, Translink Corporate Finance Oy:n partneria jatkuvalaskutteisesta ohjelmistopalvelusta, SaaS-mallista, sen rahoittamisesta, arvonmäärityksestä ja myyntiprosessista. Yli kahden tunnin koulutuksessa esiintyi myös Nordic ID:n toimitusjohtaja Juuso Lehmuskoski ja tuotannosta vastasi myös Rasmus Roiha. Tässä pätkässä käydään läpi SaaS-yhtiöiden tyypillisimmät tunnusluvut kuten Annual/Monthly Recurring Revenues, churn, Customer Acquisition Cost, Average Cost of Sales, Gross Margin, Lifetime Value sekä tietysti Growth. SaaS-sijoittajat ovat varsin tarkkoja sen suhteen että kohdeyhtiö pystyy tuottamaan kyseiset luvut ja viittaa niihin yleensä lyhenteinä ARR, MRR, CAC, ACS ja LTV. Jaksossa mietitään miten näiden metriikoiden tuottaminen sujuu yrityksen sisäisenä ja neuvonantajien kuten Translink Corporate Finance Oy yhteistyönä ja mitkä ovat tahot jotka sijoittavat kasvuun matkalla kohti 10 mijoonan jatkuvalaskutteista yritystä, jonka arvonmääritys voi olla jopa 10x ARR. Jakso jaetaan, kuten yleensä myös #neuvottelijat#negotiators​ -yhteisössä. Liity mukaan!

Antti Pietilä

#neuvottelija

Osallistu keskusteluun #neuvottelija -kanavalla ja käy tykkäämässä. Apple podcasts

Lisää